El retorn de Blockbuster

La cadena interancional de videoclubs Blockbuster va fer fallida el mes de setembre del 2010 a causa de l’èxit del vídeo a través d’internet. El passat mes d’abril va ser adquirida per 320 milions de dòlars per Dish Networks, un dels principals operadors de televisió de pagament dels Estats Units juntament amb DirecTV. Aquesta compra, adquireix una nova dimensió un any després de la fallida del gegant dels videoclubs, ja que, finalment, Dish ha anunciat quins són els seus plans per a Blockbuster.

En una conferència titulada “A Stream come true”, Dish ha fet públic que posarà a disposició dels seus clients un servei de vídeo a través d’internet i també per correu amb un preu de 10 dòlars mensuals. Les dades del fons de catàleg de Blockbuster són impressionants, amb més de 130.000 títols de cinema, televisió i videojocs a la disposició dels seus usuaris per ser vistos des de qualsevol dispositiu amb internet en qualsevol moment. Aquesta és l’avantatge comepetitiva que posa el nou Blockbuster Movie Pass en una seriosa posició per a competir amb Netflix, l’actual líder indiscutible del sector dels continguts online.

L’anunci de la posada en marxa de la nova era de Blockbuster ha coincidit en el temps amb la divisió dels serveis de Netflix en dues empreses diferents. El negoci tradicional d’enviament de DVD’s de lloguer per ser vistos a casa i retornats passa a anomenar-se Quickster i la marca Netflix queda exclusivament per tots els serveis a través d’internet.

En el mateix anunci, Netflix ha anunciat un agument dels seus preus per fer front especialment a les crítiques de les grans productores i distribuidores de cinema i televisió que l’acusen d’utilitzar ofertes excessivament agressives.

La divisió de Netflix en dues i l’augment dels preus ha provocat una allau de crítiques dels seus clients i, al mateix temps, ha fet que la companyia corregís a la baixa les seves previsions de creixement de suscriptors per la recta final de l’any, però no les previsions econòmiques.

Està clar que l’autèntica lluita per la nova televisió i pels continguts audiovisuals es jugarà a través d’internet. La majoria dels canals en obert més importants del món estan treballant des de fa temps les seves estratègies de distribució de continguts en streaming cada vegada amb més èxit. Però el camí del mercat de pagament no està tan clar, de moment Blockbuster es suma als grans com Netflix o Hulu, que fins ara tenien, aparentment, moltes més possibilitats de guanyar.

Deixa un comentari