PayPal és un servei que no para de créixer. Així ho ha anunciat EBay, l’empresa líder en subhastes i compra-venda a través d’internet, que és també propietària d’aquest sistema de pagaments en línia. Concretament, PayPal compta amb més de 117 milions d’usuaris registrats, un 14% més que l’any passat. Els seus ingressos també ha crescut més d’un 23%, pràcticament el mateix que ha crescut el seu volum total de pagaments gestionats, els quals suposen una xifra de més de 35 mil milions de dòlars (uns 27 mil milions d’euros).
Part d’aquest creixement prové de l’estratègia d’expansió fora dels canals basats en la web i els seus serveis. PayPal treballa directament amb les botigues fent servir els punts de venda existents i, a més, fa uns mesos que va presentar el servei PayPal Here, que permet fer cobraments amb targeta de crèdit només comptant amb un telèfon mòbil i un petit dispositiu.
La idea que té la companyia darrera de la seva estratègia fora de la web és que cada vegada més usuaris facin servir PayPal en situacions de la vida quotidiana. L’objectiu, com en tants altres casos, és que els pagaments es puguin arribar a fer des dels telèfons mòbils a través del número de terminal i del seu codi PIN.
És en aquest punt on es troba lluitant amb els grans de l’economia digital, com Google i el seu Google Wallet, o amb empreses innovadores sorgides del capital risc com Square. També serà interessant veure quin paper hi acaben jugant els grans del sector financer i del crèdit. Visa i Mastercard estan compensant estratègies pròpies amb acords amb les empreses tecnològiques, i els bancs s’ho miren cada vegada de més a prop. I en tot aquest entorn, la ciutat de Barcelona en serà un banc de proves gràcies a la capitatlitat mundial del mòbil i al Mobile World Congress.
Unes petites dècimes en comissions de les nostres compres habituals mouen bilions d’euros a nivell global. És per això que aquests decimals tenen tants pretendents.
Reblogged this on Marc Joya i Riart.