Aquesta és la setmana dels videojocs a casa nostra. El GameLab, una fira professional dedicada a l’entreteniment digital, es celebra a la Fira de Barcelona en la seva segona edició a Catalunya.
La indústria cultural amb més creixement i presència més massiva dels darrers 10 anys a tot el món és la indústria de l’entreteniment digital. Més de la meitat del pressupost mundial en productes culturals es dedica a l’oci digital i aquest percentatge es consolida cada any. Els videojocs fa temps que han trencat qualsevol barrera sociodemogràfica per passar a formar part, en les seves múltiples varietats, de la vida quotidiana de milions de persones.
Reconeixements com en recent Premi Príncep d’Astúries per a Shigeru Miyamoto, creador d’alguns dels conceptes de joc digital més populars de la història, ratifiquen que ens trobem davant d’un producte massiu, amb reconeixement del seu estatus cultural i amb infitites possibilitats de contribuir al creixement creatiu i del teixit industrial del nostre país.
Cada vegada més emprenedors veuen com el negoci dels videojocs i els seus múltiples canals de distribució digital permeten començar projectes petits, però amb vocació internacional des del primer dia.
Empreses pioneres a casa nostra com Digital Legends o Novarama, poden servir de referents als estudiants que cada any s’inscriuen a les universitats catalanes amb ganes de treballar al sector cultural amb més creixement i perspectives de futur del moment.
GameLab és una iniciativa que rep el suport decisiu del Departament de Cultura i de la Direcció General de Telecomunicacions i Societat de la Informació de la Generalitat de Catalunya. Una clara aposta que, afegida al Mobile World Congress i la capitalitat del mòbil, poden contribuir a fer que Catalunya sigui una potència de producció en un sector en encara els liderats estan per decidir.