S’acaba de celebrar el primer any de Larry Page com a conseller delegat de Google. I realment ha estat un any intens. Tot i que el negoci fonamental de la companyia és el seu cercador, les xifres de la resta de línies de negoci és impressionant. YouTube compta amb 800 milions d’usuaris que pugen una hora de vídeo per segon, el servei de correu electrònic GMail té 350 milions d’usuaris i el navegador Chrome més de 200 milions. L’aposta més important d’aquest any ha estat la de la xarxa social Google+, que va superar els 100 milions d’usuaris el juny de 2011, i que de moment, segons la companyia, està en una fase molt inicial d’integració.
Larry Page va ser conseller delegat de Google durant els primers anys de la companyia. Aquest càrrec el va cedir a Eric Schmidt, un veterà les des empreses de nova economia, amb la voluntat de consolidar posicions i guanyar visió a llarg termini. Quan ara fa un any, Schmidt va deixar de nou el seu càrrec de màxim executiu a Larry Page, l’empresa s’havia convertit en un gegant de l’economia global, poseïdor de pràcticament el 50 per cent de la publicitat que es compra a internet.
Els primers passos de Page de nou al capdavant de Google van orientar-se a fer neteja. Es van tancar més de 30 projectes, alguns de molt llarg recorregut, i sense deixar d’investigar, es van concentrar els esforços en oferir solucions menys superficials i més profundes als usuaris, segons paraules del propi Larry Page a la carta oberta dirigida als inversors que ha publicat amb motiu del seu primer any al càrrec.
Algunes de les altres grans operacions que s’han tancat durant aquest any passat han estat la compra de Motorola Mobility i el programari de gestió de vols ITA. Dues operacions valorades en més de 13.000 milions de dòlars. Especialment en el terreny de la mobilitat és on Google ha posat la seva orientació a llarg termini. Segons el mateix Page, el sistema operatiu Android continuarà sent un ecosistema obert, tot i la compra de Motorola; Android, s’activa diàriament en més de 850.000 dispositius en una xarxa de més de 55 fabricants mundials i més de 300 companyies de telefonia.
Larry Page ha manifestat la voluntat de mantenir una companyia en constant innovació amb una inversió importantíssima en investigació i desenvolupament. Aquesta era la filosofia fundacional i aquesta és la que manté un dels seus fundadors ara com a conseller delegat de la companyia. El cercador Google, tot i que no ho pugui semblar a primera vista, mai ha deixat de canviar i millorar; i el mateix han fet tots els seus serveis.
Les relacions públiques, a més, han aconseguit fer notoris els darrers projectes del cotxe que es condueix tot sol o de les ulleres de realitat augmentada. Segurament la realitat és molt menor que l’impacte mediàtic generat al seu voltant. Però gràcies a això, Google pot presumir de continuar sent una de les empreses més influents i innovadores del moment.