La polèmica ha estat especialment rellevant perquè els serveis de Google són dels més utilitzats a la xarxa i han encadenat durant els darrers anys certes crisis important respecte la protecció de dades dels seus usuaris.
Alma Whitten és la directora de privacitat de Google i va ser fitxada just després de la crisi sobre aquest tema generada pels problemes amb el fracassat Google Buzz ara fa dos anys. Ella ha liderat un equip anomenat Grup de Treball de la Privacitat que ha estat el responsable de preparar la proposta que es posarà en marxa el mes de març. Aquest grup està format per experts en bases de dades, privacitat, geolocalització i publicitat.
Segons l’equip que ha desenvolupat el nou contracte, aquest servirà per poder oferir serveis millors i més personalitzats a l’usuari. A la pràctica, gràcies a aquest únic contracte, Google podrà integrar tota la informació personal i creuar-la per aprendre més de tots els seus usuaris. Sigui com sigui, aquest és un pas natural ja que, Google ha adquirit o comprat molts serveis al llarg dels anys en una política expansiva i atomitzada que, especialment amb l’aparició de Google+, han començat a convergir en un únic punt. De fet, l’empresa de Sergei Brin i Larry Page s’està acostant al concepte d’internet social d’una manera diferent de Facebook, però amb unes mateixies finalitats. Ningú dubta que Facebook és una xarxa que integra molts serveis sota un únic contracte de protecció de dades. El mateix acabarà passant amb Google.
I és que res és gratuit. En un món cada vegada més competitiu els costos poden ajustar-se, però és impossible regalar productes o serveis sense encaminar-se cap a la fallida empresarial. L’error segurament ha estat interpretar que els serveis que Google ofereix són gratuits. En realitat, els usuaris paguen els serveis que ofereix en forma d’exposició publicitària. Cada usuari fidelitzat als seus serveis és un potencial nucli d’impactes publicitaris que, gràcies a la personalització i identificació dels interessos i els hàbits, guanyen cada vegada més efectivitat i, per tant, més preu per de cara als anunciants. Aquest és el principal model de negoci de Google i sempre ho ha estat.
[…] interessades en aquesta confluència de polítiques a l’anàlisi que en fa Jordi Sellas al seu bloc, d’on neix la conclusió ‘Google no és […]