La web de vídeos en xarxa Youtube està canviant de forma profunda les bases del seu model de negoci. Des de fa temps, Youtube està negociant amb canals de televisió i productores de cinema per aconseguir augmentar la presència de continguts de qualitat i fins i tot exclusius als seus canals.
Fa un parell de setmanes es va llançar el primer d’un centenar de canals exclusius en aquesta plataforma, anomenat Clevver TeVe. Seran canals gratuïts amb continguts pensats per ser consumits per les generacions digitals acostumades a les durades habituals dels vídeos de Youtube. En aquesta mateixa línia, aquesta setmana s’ha fet públic l’acord que Disney i Youtube portaven negociant des de feia més d’un any.
En termes generals, Youtube serà el principal distribuidor de vídeo digital dels continguts de Disney. Des de les pel.lícules clàssiques de dibuixos animats, fins a les actuals sagues dels “Pirates del Carib” o les pel.lícules en 3D de Pixar, totes estaran a disposició dels usuaris de Youtube que les podran llogar per períodes de 24 o 48 hores amb un preu d’entre 1 i 4 dòlars.
Amb aquest pas, Disney espera començar a sortir de la crisi digital en la qual està immersa, ja que no ha sabut afrontar el repte online de forma positiva i les seves webs estan perdent audiència de forma ininterrompuda davant d’altres ofertes per al públic familiar. I només afecta a tot el seu catàleg de productes. Aquests acords milionaris també inclouen la creació de sèries amb contingut original, exclusives, creades per ser vistes només a través de Youtube.
Per la seva banda, Youtube, també incorporarà continguts de la NBC Universal, Warner Bros i Sony Pictures per tal d’enfortir la seva posició com a videoclub digital mundial. D’aquesta manera, Google, propietària de Youtube, es col.loca en la mateixa línia d’activitat que altres grans empreses de la distribució de contingut digital de pagament con Apple, a través d’iTunes, Netflix o la nova Blockbuster.