Amb el nom d’Apple Newsstand, la nova aplicació està inclosa per defecte al nou sistema operatiu iOS5 per a iPhone i iPad. A diferència de l’aplicació de llibres digitals Apple Bookstore, el nou quiosc digital ve instal.lat en el sistema i no s’ha de descarregar de la botiga virtual d’Apple. No és una descàrrega opcional, sinó que quan s’obre el sistema operatiu, la icona del quiosc ja és allà i, per tant, tots els usuaris en coneixeran la seva existència.
A més, tot i que la icona es pot moure, no es pot esborrar, sempre serà present en alguna de les pantalles de menú dels iPhone o iPad amb el nou sistema operatiu. I per acabar de demostrar fins a quin punt Apple s’ha pres seriosament aquest nou negoci, s’ha dissenyat una icona expressament per al quiosc, una icona que anirà variant en funció dels títols de revistes i diaris que cada usuari adquireixi.
Aquest esforç en disseny de l’aplicació s’ha de traduir en un augment prou important en vendes i fidelització dels usuaris com per convèncier als grans editors que el 30% que cobra d’Apple per fer de mitjancer en la venda és un marge justificat.
Pel llançament mundial del seu nou quiosc digital, Apple compta amb la participació d’alguns dels més grans grups editorials i capçaleres del món com Condé Nast, Bonnier, Future, New York Times, National Geographic o Associated Newspapers. Pel mercat nordamericà, el diari de News Corp. The Daily i les revistes Wired, Reader’s Digest i National Geographic estaran inclosos com a prova gratuita per seduir als nous usuaris.
El llançament de l’esperat quiosc digital d’Apple permetrà començar a saber de debò l’abast que els nous suports digitals podràn tenir a l’hora de substituir els suports tradicionals de lectura com els diaris o les revistes. I el més important de tot, si aquests nous hàbits es podran convertir, o no, en un negoci.